Dodatkowe informacje na temat oferty 0%

W związku ze sporym zainteresowaniem wśród osób noszących się zamiarem zakupu nieruchomości i wciąż nie do końca zrozumiałymi dla szerszego rynku zasadami prowadzenia ofert 0% publikujemy kolejną porcję informacji dotyczących sposobu realizacji transakcji przez największą sieć biur pośrednictwa w Wielkopolsce. Podstawowe zagadnienia oferty 0% omawia Danuta Talarczyk-Scheller – Prezes RealNETu.

Danuta Talarczyk-Scheller, Prezes Zarządu nieruchomista.pl: Informacja „0% prowizji” to informacja dla uczestników rynku, że całe wynagrodzenie za wykonanie usługi pośrednictwa pokrywa właściciel sprzedający lub wynajmujący konkretną nieruchomość. Krótko mówiąc oferta „zero” to oferta znana już niektórym pod uproszczonym hasłem reklamowym : „kupujący nie płaci prowizji”.

Dlaczego biura sieci nieruchomista.pl wprowadzają taki standard ofert?

Coraz powszechniej są stosowane umowy pośrednictwa w obrocie nieruchomościami z klauzulą wyłączności. Pośrednicy reklamują swoje oferty publicznie, w sposób bardzo otwarty, podając coraz więcej szczegółowych informacji, zdjęć, planów itp. Żywiołowo rozwijający się Internet i łatwość wyszukania w nim potrzebnych informacji sprawia, że coraz częściej klienci sami dokonują selekcji i znajdują interesujące ich oferty pośredników. Zgłaszają się do biura pośrednictwa wskazując konkretną nieruchomość, którą są zainteresowani. Często stwierdzają, że nie potrzebują żadnej obsługi i zgłaszają się tylko dlatego, że oferta jest akurat w posiadaniu pośrednika. Dajemy temu Klientowi taką możliwość – wybiera ofertę przygotowaną do sprzedaży z przysłowiowej półki .

Jak więc będzie teraz wyglądała współpraca potencjalnego nabywcy z biurem sieci nieruchomi sta.pl ?

Nowy standard pracy, polegający na wprowadzeniu ofert „0% prowizji” otworzy potencjalnemu nabywcy nowe możliwości współpracy z biurem nieruchomości zrzeszonym w sieci nieruchomista.pl . Teraz kupujący będzie miał dwie nowe możliwości :

sam dokona wyboru oferty oznaczonej jako oferta „0% prowizji” ( jakoby wybierze produkt „ z półki” ) – wówczas nie poniesie żadnych opłat na rzecz sprzedawcy/pośrednika – tak jak w każdym innym sklepie,
wybierze produkt z „półki” – ofertę oznaczoną jako „0% prowizji” , ale życzy sobie

wykonania dla niego konkretnych, indywidualnych czynności przez pośrednika na

podstawie odrębnej umowy , za umówionym wynagrodzeniem pośrednika .

Oczywiście poszukujący oferty nadal będzie mógł zamówić typową, a raczej dotychczas typową usługę pośrednictwa czyli wyszukanie oferty o zadanych parametrach na podstawie umowy pośrednictwa.

Samodzielne dokonanie wyboru oferty oznaczonej logotypem „0% prowizji” pozwoli Kupującemu zaoszczędzić na usłudze Pośrednika, jaką korzyść z takiego rozwiązania będą mieli Sprzedający ?

Jesteśmy przekonani, że Sprzedający również docenią zalety takiego standardu obsługi. Pośrednik przyjmując ofertę do sprzedaży lub najmu na zasadzie wyłączności podejmuje zobowiązanie, że dochowa szczególnej staranności w wykonaniu czynności pośrednictwa. Nowy standard ofert „0% prowizji” pozwoli dotrzeć do tej grupy potencjalnych Nabywców, którzy z założenia nie chcieli korzystać z usług biur pośrednictwa w obrocie nieruchomościami i nie byli zainteresowani ofertą tych biur. Wierzymy, że teraz nasze oferty dotrą do tych klientów. Dla Sprzedającego oznacza to większą grupę potencjalnych klientów, a co za tym idzie szybszą i skuteczniejszą sprzedaż, o którą na aktualnym rynku nie jest wcale łatwo.

Ile będzie to kosztowało Sprzedającego ?

Wprowadzające ten system obsługi klienta decydujemy się na niższe niż dotąd dochody przy jednej transakcji, bo będziemy dzielić się wynagrodzeniem uzyskanym od Sprzedającego z Pośrednikiem , do którego zgłosił się Kupujący. Liczymy jednak na większe obroty. Stąd standardowo będziemy oczekiwali utrzymania wynagrodzenia od Sprzedającego w wysokości

zwyczajowych 3 % wartości transakcji kupna-sprzedaży.

Jak klient będzie mógł rozróżnić, która oferta jest ofertą „ 0% prowizji”, a która nie ?

Aby sytuacja była dla poszukujących zrozumiała, wszystkie oferty z opcją „0% prowizji” będą oznaczone specjalnym, prezentowanym tutaj logotypem, który jest komunikatem: „Kupujący nie płaci prowizji, wynagrodzenie Pośrednika pokrywa Sprzedający”. Chcemy , aby z czasem takie oferty stanowiły 90 % wszystkich ofert. Pierwsze takie oferty

Wprowadzenie standardu „0% prowizji” jest absolutną nowością na polskim rynku, ponieważ wprowadza ją sieć niezależnych, indywidualnych biur działających w sieci nieruchomi sta.pl. Czy ten standard jest już stosowany przez innych ?

– Nowa jakość czyli oferta „0% prowizji” jest rewolucyjną zmianą w działaniu sieci niezależnych biur na rynku wielkopolskim, która jednak jest już od niedawna wprowadzana w pojedynczych firmach w północnych regionach naszego kraju, a od bardzo dawna funkcjonuje na innych dobrze rozwiniętych rynkach zagranicznych, w tym na rynku amerykańskim. Podkreślić należy, że w sytuacji, kiedy kupujący ma prawie dowolny wybór ofert, szybka sprzedaż, czasem pilna sprzedaż jest niezwykle trudna. Nawet znaczne obniżenie ceny przez właścicieli nie jest wystarczająco skuteczne – kupujący intensywnie szukają „okazji”. Oferta „0% prowizji” pozwoli trafić nie tylko do innych pośredników czy klientów korzystających z usług pośrednika , ale także do klientów, tzw. bezpośrednich czyli tych, którzy nie potrzebują obsługi pośrednika i nie chcą za taką obsługę płacić.

Czy nowy standard oferty jest zgodny z obowiązującymi przepisami ?

Reprezentowanie przy transakcji tylko jednej strony , w przypadku oferty „0% prowizji” sprzedającego, jest nie tylko zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, standardami zawodowymi, ale też bardziej etyczne. Jest to również sytuacja, którą popiera Ministerstwo Infrastruktury: