Co decyduje o powodzeniu procesu reklamowego? Czym musi charakteryzować się reklama, aby cel, czyli popularyzacja produktu i wzrost sprzedaży, został osiągnięty?
Po pierwsze, reklama musi się wyróżniać, w innym przypadku zginie w natłoku takich samych, monotonnych kampanii reklamowych. Osobną kwestią jest to, czy odbiór reklamy musi być pozytywny. Reklamy, które okazały się irytujące lub kontrowersyjne także osiągały swój cel, bo kojarzona marka mimo wszystko zostawała zapamiętana przez odbiorcę. Trzeba jednak pamiętać, że kampanie, które z premedytacją stosowały kontrowersyjne środki, często prowadziły do zdegradowania produktu lub marki.
W reklamie powinien wyróżniać się obraz, zdjęcia. Za zdjęcia do reklam, banerów i wszelkiego typu innych elementów kampanii powinien odpowiadać fotograf z doświadczeniem w robieniu zdjęć komercyjnych, czyli taki, któremu nie jest obca fotografia reklamowa. Piękny obraz ze zrozumiałym przekazem jest kluczem kampanii. Przede wszystkim więc, myśląc o reklamie dla swojego produktu zainwestować trzeba w specjalistów od kampanii reklamowych i fotografii, a to zapewni odpowiedni efekt.