Urządzenie funkcjonalnego mieszkania z nastawieniem na ewentualne powiększenie rodziny jest zawsze zadaniem wymagającym wcielenia w życie wielu nieszablonowych rozwiązań. Kluczową kwestią jest wyodrębnienie osobnych sypialni dla każdego członka rodziny. W przypadku współczesnych mieszkań o niedużym metrażu coś takiego nie wchodzi jednak w grę. Bardzo często rodzice sypiają na rozkładanej sofie lub narożniku w salonie, a dzieci muszą dzielić się jednym pokojem. Czy oznacza to, że taki pokój musi być ciasny i niefunkcjonalny? Wręcz przeciwnie – może być bardzo przyjazny dzieciom dzięki odpowiednim funkcjom mebli!

Nie ma potrzeby kupować łóżka piętrowego, o ile metraż pokoju pozwala wyodrębnić miejsce na specjalny rodzaj sofy w pokoiku dziecięcym. Sofy rozkładane świetnie będą pasowały do wnętrza, które w ciągu dnia ma pełnić funkcję wypoczynkową, a także być komfortowym miejscem do nauki czy wspólnych zabaw rodzeństwa. Po wyodrębnieniu miejsca na biurka dla każdego z dzieci oraz szaf, regałów i komód, resztę przestrzeni można bardzo funkcjonalnie rozlokować, wstawiając tam na przykład dwie niewielkie sofy rozkładane. W przypadku niektórych dzieci może sprawdzić się na przykład jedna wspólna rozkładana kanapa o nieco większych rozmiarach, na której dzieci swobodnie wyśpią się wspólnie. To jednak rozwiązanie dla pomieszczeń, w których nie ma mowy o postawieniu dwóch łóżek, a konieczne jest zmieszczenie tam dwóch małych osób.

W sprzedaży dostępne są jednak i inne wersje mebli dla rodzeństwa – łóżka piętrowe, a nawet pojedyncze tapczany z wysuwaną dolną szufladą, która stanowi dodatkowe łóżko! Ogromną wygodą dla rodziców jest możliwość postawienia tego rodzaju mebla w pokoju dziecięcym, który wymaga miejsc dla dwóch niezależnych przedstawicieli rodziny. Optymalizacja przestrzeni w niewielkim mieszkaniu jest trudnym zadaniem – o wiele łatwiej operuje się meblami, gdy ma się do dyspozycji większy metraż. Nie jest to jednak zadanie, którego nie da się wykonać. Wszystko to jest zasługą producentów mebli, którzy myślą o każdym potencjalnym odbiorcy swoich produktów, oferując mu różne opcje.